p-guiden.nu

Sitter nu o söker på datan, för ja har haft röda faran i 4 veckor nu o börjar bli less på de...
så hittade en sida "som rubriken" o tänkte dela med mgi av den infon..

Cerazette

Cerazette är en särskild sorts piller som kan vara ett alternativ för de tjejer som vill ha ett preventivmedel med hög säkerhet, men som inte vill eller kan använda p-piller som innehåller östrogen (kombinerade p-piller).

Cerazette innehåller endast hormonet gestagen, men till skillnad från vanliga minipiller förhindrar de nästan alltid ägglossning och ger därmed ett bättre skydd mot graviditet.
Detta beror på att dosen gestagen är högre än i minipiller.

Precis som minipiller kan Cerazette användas av kvinnor som ammar. En nackdel med Cerazette är att man ofta får oregelbundna blödningar. Detta kan dock stabiliseras med tiden och ibland upphör blödningarna helt. Om man är känslig för hormonet gestagen kan Cerazette ge biverkningar som humörförändringar och nedstämdhet, minskad sexuell lust, illamående och viktförändring.









sjukt bra sida..
 hittade även detta!!!




Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas skiten går över snart!!! Skulle aldrig orka ha mens i 4 veckor! Så jag lider lite med dig just nu! Och sen har du förkylning på det! Som grädde på toppen liksom! Krya på dig nu o bli av med mensen för fan! Love you! <3

2009-02-17 @ 17:38:11
URL: http://gaffeln89.blogg.se/
Postat av: Karin

Faktum är att detta p-piller har jag haft i flera år och min mens upphörde nästan helt. Jag hade blödningar kanske 1 gång på ett år och då varade det i 3 dagar. Jag bytte p-piller för blodtrycket och Cerazette tänker jag absolut fortsätta med efter att bebisen kommit. :)

Förstår att du har det jobbigt!

2009-02-18 @ 11:12:28
URL: http://www.bengalning.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0